Unilever wil theemerken behouden
Unilever ontkent dat het zou overwegen om Lipton en andere theemerken te verkopen. Daarmee reageert het was- en levensmiddelenconcern op berichtgeving van The Sunday Telegraph.
De Britse krant meldde op basis van ingewijden dat Unilever van de theemerken af zou willen in verband met de veranderende smaak van consumenten. PepsiCo, maker van onder meer Pepsi-cola en Lay’s-chips, werd in het artikel al als potentiële koper genoemd.
Een woordvoerster van Unilever benadrukt evenwel dat Lipton en PG Tips juist hele populaire merken zijn. Wel is volgens haar sprake van een vertraagde groei van zwarte thee in diverse markten. Unilever werkt op dit punt aan verbeteringen. Ook zijn er plannen om meer uit te breiden richting kruidenthee en andere segmenten, aldus de zegsvrouw.
Producenten van levensmiddelen als Unilever moeten de laatste tijd vaker hun merkenportefeuilles tegen het licht houden vanwege veranderende smaken onder consumenten. Mensen hebben steeds meer oog voor lokale en ambachtelijke producten en letten meer op de ingrediëntenlijst.