Buitenland

Eenhoorns verleiden jongeren tot drinken

De Australische drankindustrie zet regenbogen en eenhoorns op etiketten om jongeren tot drinken te verleiden. Volgens de voorzitter van de toezichthoudende organisatie in de branche worden steeds vaker verpakkingen ingezet om de aandacht te krijgen op sociale media.

ANP
18 October 2019 11:43Gewijzigd op 16 November 2020 17:16

De jongste klacht gaat over de samenwerking tussen een brouwerij en Kellogg’s voor een milkshake-bier, omdat het gebruik van het logo van de cornflakesfabrikant juist kinderen zal aanspreken.

Volgens de Australische wet is het verboden verpakkingen zo op jongeren te richten. De zelfregulering in de branche faalt volgens critici, die in de krant The Sydney Morning Herald pleiten voor een landelijke waakhond met vergaande bevoegdheden. De huidige autoriteit kan geen producten verbieden.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer