Wehkamp richt zich meer op interieur
Wehkamp richt zich voortaan meer op producten voor huisinrichting. De webwinkel maakte deze strategiewijziging bekend na een omzetdaling in het afgelopen boekjaar. Volgens de onderneming kwam de mindere prestatie door een te eenzijdige focus op mode-artikelen.
De sterke groei in het lente-zomerseizoen 2018 bij de modetak werd tenietgedaan door het slechte herfst-winterseizoen, als gevolg van extreem warm weer, blikt het bedrijf terug. Wehkamp hoopt in de toekomst het effect van dergelijke fluctuaties op het gehele bedrijf te minderen door het onderdeel dat interieurartikelen verkoopt uit te breiden. Dat zou leiden tot een betere handelsbalans en minder risico’s, aldus de online retailer.
De opbrengsten in het afgelopen boekjaar, dat eind maart afliep, daalden met 10 procent op jaarbasis tot 661 miljoen euro. De winst voor rente en belastingen bedroeg 17 miljoen euro, tegen een verlies een jaar eerder.
Wehkamp wil ook voortaan met meer Nederlandse winkels samenwerken. De webwinkel biedt sinds vorig jaar Hema-producten aan op de website. Deze samenwerking „verloopt beter dan verwacht”, aldus het bedrijf.