Binnenland

Steeds meer mensen vragen hulp via chat

Steeds meer mensen die in vertrouwen hulp en steun zoeken of hun hart willen luchten, doen dat via internet. Ze kiezen er daarbij in toenemende mate voor om te chatten, waarbij ze on–line met hulpverleners kunnen praten. Dat meldde Stichting SOShulp Nederland dinsdag.

ANP
3 August 2004 15:32Gewijzigd op 14 November 2020 01:29

De organisatie registreerde vorig jaar 2563 hulpcontacten via e–mail en chat. Dat was een stijging van ruim 28 procent. Het aantal hulpvragen via chat nam met 64 procent toe. De meeste hulpvragende chatters waren vrouw (82 procent). Ze spraken vooral over psychosociale problemen, zoals angsten en depressie, en relatie– en verslavingsproblemen.

De stichting verklaart het toenemend gebruik van internet onder hulpbehoevenden door erop te wijzen dat contact via dit medium nog anoniemer en veiliger is dan contact via de telefoon. SOShulp Nederland kwam eind 1999 voort uit enkele telefonische hulpdiensten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer