Veel meer bezoekers voor Brexitloket
Een dag nadat het Britse parlement de brexitdeal had afgewezen, kreeg het Brexitloket van de overheid veel meer bezoekers dan normaal. Op de website kunnen ondernemers de Brexit Impact Scan doen, een regelhulp voor bedrijven hoe ze zich moeten voorbereiden op het Britse vertrek uit de Europese Unie.
Volgens een woordvoerster van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) krijgt de website gemiddeld zo’n honderd tot tweehonderd bezoekers. Dinsdag - op de dag van de stemming in Londen - waren dat er zevenhonderd. En woensdag aan het eind van de middag waren het er al achthonderd.
Bedrijven kunnen sinds 29 maart vorig jaar terecht bij de loket voor de scan. De afgelopen weken neemt de belangstelling toe. Eind december was de scan 33.000 keer bezocht. Op dit moment staat het bezoekersaantal op meer dan 39.000 bezoekers. Het Brexitloket kan ook gebeld worden, maar volgens de woordvoerster neemt vooral digitaal de interesse toe.