Call4Care lokt bellers met goede doelen
In navolging van onder meer supermarktconcern Albert Heijn en luchtvaartmaatschappij KLM probeert ook het pas opgerichte Call4Care een graantje mee te pikken van de markt voor mobiele telefonie. In tegenstelling tot AH en KLM kan Call4Care niet bogen op een bestaande klantenkring, maar zoekt het bedrijf aansluiting bij de sympathisanten van goede doelen.
Hoe meer je belt, hoe meer geld er naar een goed doel gaat. Dat is het lokkertje van Call4Care, waarmee het bedrijf zich maandag aan het publiek presenteerde. Van de belkosten, exclusief BTW, maakt Call4Care 15 procent over naar Amnesty International, Nederlandse Hartstichting, het Nederlandse Rode Kruis of de Vereniging Natuurmonumenten.
Nederland telt inmiddels circa zestien aanbieders van mobiele telefonie. Door de felle strijd om de gunst van de beller wordt het imago van elk van die bedrijven steeds belangrijker. Naast de vijf grote aanbieders met een eigen netwerk (KPN, Vodafone, T–Mobile, Telfort en Orange) zijn er elf telecombedrijven die het netwerk van Telfort gebruiken. Zo zetten AH Mobiel, van Albert Heijn, en Tele2 in op goedkope telefonie voor hun klanten en wil het muzieklabel ID