Economie

Winstval bij kledingketen H&M

De Zweedse kledingketen Hennes & Mauritz (H&M) heeft over het afgelopen kwartaal een beduidend lagere winst behaald. Het bedrijf had te kampen met flinke kosten bij aanpassingen in het logistieke netwerk. Ook moesten kortingen worden gegeven om overtollige voorraden weg te werken.

ANP
27 September 2018 08:49Gewijzigd op 16 November 2020 14:12

De nettowinst in het eind augustus afgesloten derde kwartaal van het gebroken boekjaar was 3 miljard kroon (290 miljoen euro), tegen 3,8 miljard kroon een jaar eerder. H&M moest 400 miljoen kroon aan extra kosten maken voor aanpassingen rond het nieuwe logistieke systeem in de Verenigde Staten, Frankrijk, Italië en België. Als gevolg van verstoringen bij distributie nam de omzet in die landen dan ook af.

De omzet ging in de afgelopen periode met 9 procent omhoog tot 64,8 miljard kroon, mede geholpen door gunstige wisselkoerseffecten. De onlineverkoop nam met 32 procent toe. Per saldo kwamen er afgelopen kwartaal veertig nieuwe winkels bij. H&M telt nu wereldwijd 4841 vestigingen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer