Economie

Hogere winst RTL dankzij Nederlandse tak

Mediabedrijf RTL Group heeft de winst in de eerste zes maanden licht verhoogd. Dat was onder meer te danken aan de Nederlandse tak van het mediabedrijf, waar hogere inkomsten werden gehaald uit tv-advertenties.

ANP
29 August 2018 08:57Gewijzigd op 16 November 2020 14:00

Het bedrijfsresultaat van RTL Group kwam 1,9 procent hoger uit op 638 miljoen euro. Vorig jaar was dat in dezelfde periode 626 miljoen euro. De Nederlandse tak van RTL haalde een bedrijfsresultaat van 32 miljoen euro, een stijging van 13 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst bij het Luxemburgse moederbedrijf bleef vrijwel stabiel op 318 miljoen euro.

De omzet van RTL Group steeg naar ruim 3 miljard euro. De digitale initiatieven, waaronder videostreamingdienst Videoland, zagen de opbrengsten met 35 miljoen euro groeien. Bij RTL Nederland kwamen de opbrengsten 13 miljoen euro hoger uit.

RTL voegde in Nederland videostreamingdienst RTL XL en Videoland samen onder de naam Videoland. Die dienst trok meer dan het dubbele aantal betalende klanten ten opzichte van een jaar eerder. Precieze aantallen noemt RTL echter niet. Het aantal gekeken minuten verdrievoudigde.

RTL Group bevestigde de verwachtingen voor heel dit jaar. Het mediabedrijf rekent op een omzetgroei van 2,5 tot 5 procent en een stabiel bedrijfsresultaat.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer