Economie

Schiphol-klachten Ryanair halen niets uit

Schiphol heeft met de vaststelling van de tarieven en voorwaarden die per 1 april dit jaar gelden voldaan aan de regels. Dat oordeelt toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) naar aanleiding van klachten van Ryanair. De bezwaren van de Ierse luchtvaartmaatschappij werden ongegrond verklaard.

ANP
2 August 2018 10:51Gewijzigd op 16 November 2020 13:51

Schiphol zou luchtvaartmaatschappijen bij het vaststellen van de tarieven vorig jaar onvoldoende geraadpleegd hebben, meent Ryanair. De prijzen die de luchthaven rekent voor veiligheidsdiensten noemden de Ieren verder onredelijk.

Volgens Ryanair kan de beveiliging van de luchthaven ook beter en goedkoper. Ook vindt de prijsvechter dat Schiphol een apart tarief moet hebben voor specifieke diensten, zodat alleen luchtvaartmaatschappijen die hiervan gebruik maken daarvoor hoeven te betalen.

Volgens de ACM had een deel van de klachten geen betrekking op de tarieven en voorwaarden. De klachten die dat wel hadden, werden ongegrond verklaard.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer