Albert Heijn mengt zich in prijzenoorlog sms
Albert Heijn heeft de prijs voor het versturen van sms–berichten via AH Mobiel verlaagd. De supermarktketen reageert daarmee op de prijzenslag rond korte tekstberichten die momenteel woedt in de telecombranche.
Marktleider KPN verlaagde eerder de prijs van sms’jes van het merk Hi Prepay tot 9 cent per bericht. Na de stap van KPN volgde het kleinere Telfort met een prijsverlaging tot 8 cent per bericht. De aanbieder van mobiele telefonie Vodafone volgde. Bellers met een vooraf betaalde telefoonkaart kunnen daar voor 9 cent een bericht versturen.
Albert Heijn heeft vrijdag de prijs voor het verzenden van een sms–bericht verlaagd tot 10 cent. De onderneming stelt dat een sms’je sturen goedkoper wordt als klanten opwaardeerkaarten kopen. Het tarief loopt dan uiteen van 7,5 cent tot 9 cent. Albert Heijn wil naar eigen zeggen blijvend goedkoper zijn met een groot pakket dagelijkse boodschappen.
Sms is de melkkoe van de telecomhandel. Het versturen van een bericht is heel goedkoop omdat het bijna geen ruimte op het netwerk in beslag neemt. Een sms kan maximaal 160 lettertekens bevatten. Vooral jongeren maken veelvuldig gebruik van deze dienst.
Normaal gesproken kost het versturen van zo’n bericht, als er vooraf is betaald, ongeveer 23 cent. De telecombedrijven hanteren wel aanbiedingen met lagere prijzen, maar dan moet de klant wel vaak honderden sms’jes tegelijk afnemen.