Economie

Lagere omzet moeder KFC en Pizza Hut

Het Amerikaanse fastfoodconcern Yum Brands, moederbedrijf van Pizza Hut, KFC en Taco Bell, is in het eerste kwartaal op een lagere omzet uitgekomen door het afstoten van vestigingen aan franchisenemers. De winst ging wel omhoog.

ANP
2 May 2018 13:46Gewijzigd op 16 November 2020 13:13

De totale omzet zakte ten opzichte van een jaar eerder met 3 procent tot minder dan 1,4 miljard dollar. Bij vestigingen die minstens een jaar zijn geopend steeg de omzet met 1 procent. Daarnaast werden meer nieuwe restaurants geopend.

De nettowinst klom van 280 miljoen dollar naar 433 miljoen dollar. Dat was vooral te danken aan de opbrengsten uit het afstoten van zaken aan franchisenemers.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer