Interviewmarathon bij het RD
Hoe consumeren jongeren en ouderen het nieuws? Die vraag staat centraal tijdens een grote interviewmarathon in Apeldoorn op donderdag 14 december. Voor EMG, onder meer eigenaar van RD en Terdege, vormt dit de start van een ‘klantsafari’.
De wereld van nieuws en media is continu in ontwikkeling. Zogenoemd ‘fakenieuws’ en populaire vloggers halen steeds vaker het nieuws. Voor EMG zijn dit relevante ontwikkelingen waarover het mediabedrijf graag in gesprek wil met haar achterban.
“We hebben daarom de vorm gekozen van de klantsafari”, stelt directeur Bart Visser in een toelichting. “Een verantwoorde nieuws en informatievoorziening bieden, dat is onze missie. Hoe kunnen we die missie op een relevante manier blijven vertalen? Samen met onze achterban gaan we op zoek naar het antwoord op die vraag. De interviewmarathon is de start van dat traject.”
Op donderdag 14 december tussen 13.00 uur en 21.30 uur zullen er ieder uur nieuwe groepen aanschuiven. Wisselende teams van redacteuren en medewerkers van EMG gaan met hen in gesprek. Bart Visser verzorgt om 13.00 uur de aftrap. Visser: “Doel is uiteindelijk om onze klanten, met behoud van onze identitaire kaders, een vaste en centrale plaats te geven in onze werkprocessen.”
Aanmelden kan nog via een online inschrijfformulier