Groei bij Pizza Hut helpt Yum Brands vooruit
Het Amerikaanse fastfoodconcern Yum Brands heeft afgelopen kwartaal geprofiteerd van een onverwachte opleving van de verkopen bij Pizza Hut. De vergelijkbare omzet bij die keten nam licht toe, na vijf kwartalen van krimp op rij. Ook KFC en Taco Bell deden betere zaken dan in dezelfde periode vorig jaar.
De vergelijkbare verkopen van de drie fastfoodketens bij elkaar namen in het derde kwartaal met 3 procent toe. Dat is veel sterker dan waar analisten gemiddeld genomen op rekenden. De totale omzet van Yum Brands bedroeg 1,44 miljard dollar (1,24 miljard euro). Een jaar eerder was dat nog meer dan twee keer zoveel, maar sindsdien heeft het bedrijf zijn Chinese activiteiten verzelfstandigd.
De winst uit voortgezette activiteiten kwam uit op 418 miljoen dollar. Dat is bijna twee keer zoveel als in het derde kwartaal van 2016. Yum Brands handhaaft zijn winstverwachting voor heel 2017.