Problemen met mobiel inchecken opgelost
De introductie van de OV-chipkaart op de mobiele telefoon verliep niet „vlekkeloos”, maar de technische problemen zijn inmiddels opgelost. Dat heeft Translink - het bedrijf achter de OV-kaart - laten weten, aldus staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur) woensdag in een brief aan de Tweede Kamer.
Toen de app ‘OV-chip mobiel’ eind mei werd geïntroduceerd, kampte die direct met veel kinderziektes. Er waren vooral problemen met het registreren en aanmelden. Met name klanten van telecombedrijf KPN hadden hier last van.
Deze problemen zijn nu achter de rug, aldus Dijksma. „OV-chip mobiel wordt door de openbaarvervoerbedrijven fasegewijs toegankelijk gemaakt voor reizigers.” De huidige 5400 gebruikers zouden volgens Translink tevreden zijn en het aantal gebruikers stijgt.
Eind dit jaar moet een proef in Den Haag beginnen waarbij het mogelijk wordt om met de bankpas in en uit te checken in het openbaar vervoer.