TMG zet International Fashion Week in etalage
Telegraaf Media Groep (TMG) wil International Fashion Week van de hand doen. Dat is de organisatie achter het halfjaarlijkse event Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam en modeplatform fashionweek.nl. Het mediabedrijf is op zoek naar kopers.
TMG kreeg International Fashion Week pas vorig jaar in handen. In die korte tijd hebben wel enkele „goed ontvangen” edities van de Amsterdam FashionWeek plaatsgevonden. Maar het evenement levert naar de smaak van het moederbedrijf van De Telegraaf toch te weinig rendement op. Daarom wil TMG er vanaf.
TMG is onlangs zelf overgenomen door de Vlaamse krantenuitgever Mediahuis. Die zag ook al niet echt heil meer in puzzeldochter Keesing. Daarvoor werd eerder deze week al een nieuwe plek gevonden. De aandelen in Keesing worden verkocht aan een samen met investeerder Ergon te vormen samenwerkingsverband, waarin TMG een minderheidsbelang van 30 procent krijgt.
Voor GeenStijl, de website die zich presenteert als ‘tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend’, is bij TMG onder de nieuwe eigenaar eveneens geen rol meer weggelegd. Daarover zei Mediahuis-baas Gert Ysebaert vorige maand: „We willen ons concentreren op professionele journalistiek, en daar hoort een bepaalde ethiek bij. Ieder weldenkend mens moet tegen dit soort teksten zijn.”