Supermarktketen C1000 ziet omzet licht stijgen
De C1000-supermarkten weten ondanks de prijzenslag in de sector hun verkopen op peil te houden.
De detailhandelomzet steeg bij de supermarktketen van Schuitema in het eerste kwartaal van dit jaar fractioneel naar 1,167 miljard. Dat is 0,5 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2003.
Dat heeft Schuitema, dat voor ruim 73 procent in handen is van Ahold, woensdag bekendgemaakt. Directievoorzitter J. Brouwer stelde tevreden vast dat „in een slechter economisch klimaat en met keiharde concurrentie in de branche de C1000-supermarkten hun positie hebben weten te handhaven.”
Volgens Brouwer is zelfs het marktaandeel van de keten licht toegenomen, omdat de groei in de markt slechts 0,2 procent bedroeg. Het C1000-marktaandeel nam toe van 15,5 procent in het eerste kwartaal 2003 naar 15,6 procent dit jaar.
Wegens de onzekere marktsituatie durft Schuitema geen verwachting voor de toekomst uit te spreken.