Klantenverlies bij Ziggo wordt kleiner
Ziggo heeft afgelopen kwartaal opnieuw klanten verloren, hoewel minder dan in de voorgaande periode. Het kabelbedrijf strikte extra internetabonnees en bellers en wist tegelijkertijd het verloop bij tv-klanten tot een minimum beperkt te houden. Ziggo zegt daarmee zijn beste kwartaal in twee jaar tijd achter de rug te hebben.
De onderneming, die binnenkort samengaat met Vodafone Nederland, telde eind september een kleine 9,65 miljoen abonnees. Dat zijn er per saldo 11.000 minder dan een kwartaal eerder. In de drie maanden daarvoor raakte Ziggo nog zo’n 27.000 à 28.000 klanten kwijt.
Ziggo investeerde afgelopen maanden onder meer flink in sportkanaal Ziggo Sport. Daardoor kwam de operationele winst (ebitda) afgelopen kwartaal een kleine 4 procent lager uit dan een jaar eerder, op 337 miljoen euro. De omzet van het dochterbedrijf van het Amerikaanse Liberty Global bleef stabiel op 611 miljoen euro.