Economie

Groei van leidende Unilever-merken „teleurstellend”

De groei van de 400 leidende merken van Unilever blijft opnieuw achter. In het laatste kwartaal van het vijf jaar geleden ingezette herstructureringsprogramma ”Pad to growth” nam de omzet van merken als Dove, Knorr en Lux met slechts 1,3 procent toe.

Redactie economie
28 April 2004 11:01Gewijzigd op 14 November 2020 01:10

Analisten hadden gerekend op een toename van 1,5 tot 3,4 procent. Unilever noemt de omzetontwikkeling „teleurstellend” en neemt acties om de omzetdaling om te buigen.

Het Brits-Nederlandse concern had in het eerste kwartaal, net als in het grootste deel van 2003, te maken met een lastig ondernemingsklimaat en een historisch ondermaatse marktgroei. „Hoewel de economische vooruitzichten duidelijk verbeteren, worden we op dit moment ook geconfronteerd met zwaardere concurrentie in enkele van onze belangrijkste markten”, zei bestuursvoorzitter A. Burgmans woensdag.

Dat neemt niet weg dat de nettowinst van Unilever voor bijzondere posten en afschrijving van goodwill en immateriële vaste activa, in het eerste kwartaal van dit jaar is uitgekomen op 851 miljoen euro. Dat is 7 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet daalde met 2 procent naar 9,8 miljard euro.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer