Economie

Claimpartij zet strijd ‘gratis’ telefoons door

Vodafone en T-Mobile moeten zich voor de rechter verantwoorden voor vermeende misleiding bij de verkoop van telefoonabonnementen met toestel. Dat vindt ConsumentenClaim, die beide telecombedrijven heeft gedagvaard.

ANP
31 August 2016 08:10Gewijzigd op 16 November 2020 06:05

De claimorganisatie baseert zich op een uitspraak van de Hoge Raad. Daaruit bleek dat telecombedrijven jarenlang de wet hebben overtreden door te werken met all-inprijzen, waarbij geen uitsplitsing werd gemaakt voor belkosten en de prijs van een telefoon. Mobiele telefoons leken zo gratis, maar in feite waren de all-inpakketten leningen voor de toestellen.

De Hoge Raad oordeelde dat klanten die kredietovereenkomsten kunnen vernietigen en dat de aanbieders bij inlevering van het toestel alle betaalde kosten voor de telefoon moeten terugbetalen. ConsumentenClaim is samen met de Consumentenbond nog in gesprek met KPN. Dat bedrijf werd daarom niet gedagvaard.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer