Henkel boekt groei op alle vlakken
Henkel heeft afgelopen kwartaal meer shampoo, wasmiddelen en lijmproducten aan de man gebracht dan een jaar eerder. Het Duitse moederbedrijf van Schwarzkopf, Persil en Pritt zag de omzet daarbij licht dalen door negatieve wisselkoerseffecten, maar wist de winst op te voeren.
De omzet van Henkel slonk vorig kwartaal met 1 procent, tot 4,7 miljard euro. De met vorig jaar vergelijkbare opbrengsten liepen daarbij met ruim 3 procent op. De nettowinst steeg met 8 procent naar 572 miljoen euro.
De verkopen van wasmiddelen toonden met ruim 5 procent de sterkste groei. De lijmproducten vonden bijna 3 procent meer aftrek, terwijl de verkoop van beautyproducten met 2 procent toenamen. Het concern verwacht de groei op alle vlakken door te kunnen trekken in de rest van het jaar en denkt daar bij een iets hogere winst te kunnen halen dan eerder werd voorspeld.