Economie
Omzetgroei voor moeder Karwei en Gamma
LEUSDEN (ANP). Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, heeft de opbrengsten uit de winkels vorig jaar zien groeien. De bouwmarkten wisten onder meer te profiteren van de aantrekkende huizenmarkt.
24 May 2016 09:03Gewijzigd op 16 November 2020 03:43
Intergamma meldde dinsdag een omzetgroei van 3 procent tot bijna 1,7 miljard euro. Het bedrijfsresultaat dikte met 7 procent aan ten opzichte van een jaar eerder, tot 141 miljoen euro.
Naast de aantrekkende huizenmarkt wist de onderneming door een breder en vernieuwd assortiment naar eigen zeggen bij alle productcategorieën de omzet te laten groeien. Verder verdubbelden de onlineverkopen. Er werden vooral veel tuinmeubelen via internet besteld.
Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl