Economie

Supermarkten rekenen op hogere paasomzet

AMSTERDAM (ANP). Supermarkten rekenen dit jaar op een hogere paasomzet. De boodschappen tijdens Pasen brengen naar verwachting 776 miljoen euro op, wat 1,5 procent meer zou zijn dan een jaar eerder. Dat meldt marktonderzoeker GfK vrijdag.

4 March 2016 10:14Gewijzigd op 16 November 2020 01:55
beeld ANP
beeld ANP

De stijging is te danken aan de luxere varianten van de eigen merken van de supers, zoals AH Excellent, PLUS Moment en Lidl Delicieux. Maar ook van de gewone eigen merken wordt veel verwacht.

Gourmetschotels en buitenlandse kazen zullen dit jaar minder populair zijn. Die plekken in de top 15 van populairste productgroepen worden ingenomen door bakproducten en rundvlees. De lijst wordt aangevoerd door paasbrood, toastjes, ijsdesserts, voorgebakken brood en bakjes met bijvoorbeeld huzarensalade.

In februari steeg de totale supermarktomzet met 1,8 procent naar bijna 2,6 miljard euro. Er werd minder verdiend per kassabon, maar dat werd gecompenseerd doordat er vaker boodschappen werden gedaan.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer