Klachten over verkoopmethoden HelloFresh
DEN HAAG (ANP). Consumenten beklagen zich bij de Consumentenbond over onder meer opdringerige verkoopmanieren door personeel van maaltijdboxenleverancier HelloFresh. Ook zouden kortingskaarten onduidelijk zijn, meldt de Consumentenbond. Het bedrijf zegt de klachten te gaan bekijken.
De maaltijdboxenleverancier verstrekt cadeaukaarten bij kranten en tijdschriften en bij bestellingen via Bol.com en Zalando. „De kaart geeft een korting van 20 of 25 euro op een maaltijdbox. Op de achterkant van de kaart staat in zeer kleine lettertjes dat er een minimale afnameplicht is van twee boxen, maar er staat niet duidelijk op dat voor de tweede box de normale prijs geldt en wat die prijs dan is”, aldus de Consumentenbond.
Een woordvoerster van de bond zegt dat de opdringerige verkoopmethoden zowel op straat als aan de deur worden gehanteerd. Die zou volgens de klagers agressief, te jolig, respectloos en hardnekkig zijn. „Vooral de laatste weken zagen wij een piek aan klachten over HelloFresh binnenkomen.” Daarin beklagen mensen zich ook over niet goed verwerkte opzeggingen. Consumenten die hebben opgezegd, blijven de boxen ontvangen, en ook automatisch betalen, terwijl ze al lang een opzegbevestiging hebben gehad.
HelloFresh heeft over de kritiek contact gezocht met de Consumentenbond. „Wij willen onze klanten op een zorgeloze manier laten genieten van lekker eten. Wij gaan direct aan de slag en gaan kijken op welke punten wij actie moeten ondernemen”, aldus HelloFresh.