Economie

Amerikanen aan de cognac, Chinezen niet

PARIJS (ANP/BLOOMBERG). Het Franse drankenconcern Rémy Cointreau heeft het afgelopen kwartaal geprofiteerd van een sterkere vraag naar cognac in onder meer de Verenigde Staten. Daartegenover kampte het bedrijf nog altijd met een zwakkere vraag uit China.

21 January 2016 09:43Gewijzigd op 16 November 2020 00:50

In het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar, dat eind december afliep, kwam de omzet van het concern uit op 298,4 miljoen euro. Een jaar eerder werd over dezelfde periode 269,1 miljoen euro aan opbrengsten in de boeken gezet. De autonome omzetgroei, exclusief wisselkoerseffecten en overnames, viel 3,2 procent hoger uit.

Rémy Cointreau heeft onlangs zijn distributienetwerk in China gereorganiseerd. Het bedrijf zucht er nog altijd onder de nieuwe wind die er waait. Er wordt veel strenger op toegezien dat hoge ambtenaren zich niet laten fêteren met dure flessen drank. Daartegenover profiteerde het bedrijf van een campagne die het imago van cognac van Rémy Martin wist op te vijzelen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer