Binnenland

Ombudsman maakt reclame voor zichzelf

DEN HAAG (ANP). De Nationale ombudsman gaat reclame maken voor zichzelf. Volgens hem weten te weinig mensen dat de ombudsman hen kan helpen met hun problemen met de overheid.

10 December 2015 07:07Gewijzigd op 15 November 2020 23:57

De ombudsman zoekt vanaf donderdag de publiciteit op via de radio en het internet. De campagne is vooral gericht op mensen met lagere inkomens, omdat die het meest met de overheid te maken hebben. Zij hebben bijvoorbeeld vaker een uitkering en komen vaker in aanmerking voor toeslagen.

Bij een peiling in maart werd duidelijk dat maar 12,4 procent van de Nederlanders de ombudsman uit zichzelf noemt als instantie die helpt bij problemen met de overheid. Ook wisten veel mensen niet dat hij niet alleen werkt, maar met een team van 170 medewerkers. Burgers kunnen bij de ombudsman aankloppen als er iets is misgegaan tussen hen en de overheid. Een medewerker kan dan iemand op weg helpen met het geven van tips of het zoeken naar een oplossing.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer