Economie

ABN AMRO verwelkomt klanten via smartphone

AMSTERDAM (ANP). ABN AMRO maakt het makkelijker om klant te worden van de bank. Dit kan vanaf dinsdag ook via de smartphone. Voor identificatie vraagt de bank om een foto van het identiteitsbewijs, een portretfoto en enkele andere gegevens.

1 December 2015 10:48Gewijzigd op 15 November 2020 23:44

ABN AMRO beroept zich erop de eerste grootbank in Nederland te zijn waarbij klant worden via een ‘selfie’ mogelijk is. De methode is afgelopen tijd al op kleine schaal getest.

„We zien het gebruik van de mobiel onder onze klanten met de dag toenemen. Daarom bieden wij nu ook de mogelijkheid om met je mobiel klant te worden”, verklaart Frans Woelders, algemeen directeur retail banking bij de bank. „De klant hoeft hiervoor niet meer naar kantoor.”

De Mobiel Bankieren App van ABN AMRO wordt volgens de bank inmiddels 57 miljoen keer per maand gebruikt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer