Kerk & religie

Ophef om reclamespotje Anglicaanse Kerk steeds groter

LONDEN. De ophef rond het reclamespotje over het Onze Vader dat Digital Cinema Media (DCM) –een Britse advertentiebedrijf– weigerde, breidt zich uit.

Redactie kerk
24 November 2015 11:46Gewijzigd op 15 November 2020 23:34
David Cameron. beeld AFP
David Cameron. beeld AFP

Nadat de maker van het spotje, de Anglicaanse Kerk, had aangekondigd DCM voor de rechter te willen dagen, sprak ook premier Cameron zich maandag uit tegen de handelwijze van het bedrijf. Hij noemt de weigering van het filmpje „belachelijk.” Evolutie­geleerde Richard Dawkins vindt de boycot van het filmpje eveneens onzin, schreef The Guardian maandag. „Als iemand zich beledigd voelt door een gebed, verdient hij het om beledigd te worden”, aldus Dawkins.

De Anglicaanse Kerk wilde het spotje in de week voor Kerst vertonen in bioscopen in het land.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer