Ahold introduceert Amerikaanse Allerhande
ZAANDAM (ANP). Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn, introduceert een Amerikaanse versie van het gratis blad Allerhande. Het eerste nummer van het magazine ligt vanaf zondag in de supermarkten die Ahold in de Verenigde Staten exploiteert.
De titel van het blad is Savory (smakelijk). „Het is meer dan een blad, het magazine is onderdeel van een heel platform, met een website en apps die tegelijk worden geïntroduceerd”, zegt een woordvoerder van Ahold.
De formule van Savory is gebaseerd op die van Allerhande. „De recepten in het blad zijn gelinkt aan aanbiedingen, die klanten in de winkels gemakkelijk kunnen vinden.”
Savory verschijnt dit jaar 4 keer en vanaf 2016 6 keer per jaar in een oplage van 1,2 miljoen exemplaren. Het blad is te krijgen in alle winkels van de Amerikaanse Ahold-ketens Stop&Shop, Giant Landover en Giant Carlisle.
Albert Heijn startte met de uitgave van Allerhande in 1956. Het blad verschijnt 12 keer per jaar en heeft een oplage van circa 2 miljoen.