Economie

Babyvoeding stuwt resultaten Danone

PARIJS (ANP). Danone heeft de omzet in het eerste kwartaal sterker dan verwacht zien groeien. Dat kwam onder meer door een hogere vraag naar babyvoeding in Azië, bleek woensdag uit een kwartaalbericht van het Franse moederbedrijf van merken als Activia, Evian, Nutrilon en Danoontje.

15 April 2015 08:17Gewijzigd op 15 November 2020 18:10

Danone zag de omzet met 4,8 procent aandikken ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder en op vergelijkbare basis. Marktkenners rekenden in doorsnee op een groei met 4,6 procent. De verkopen van baby- en zuigelingenvoeding groeide met 12 procent.

In totaal zette Danone een omzet van bijna 5,5 miljard euro in de boeken. Het concern herhaalde de voorspelling dat de opbrengsten over het hele jaar met zo’n 4 tot 5 procent zullen stijgen.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer