Economie

„We besteden meer geld aan paasontbijt”

AMERSFOORT (ANP). Nederlanders geven dit jaar naar verwachting meer geld uit als ze inkopen doen voor Pasen. Vooral supermarkten zullen hiervan profiteren.

1 April 2015 16:31Gewijzigd op 15 November 2020 17:51

Uit onderzoek van bureau Q&A Research & Consultancy komt naar voren dat de bestedingen ongeveer 7 procent hoger zullen liggen dan vorig jaar. Supermarktkoepel CBL zei eerder deze week al een recordomzet voor Pasen te verwachten van 765 miljoen euro. Dat is 2,5 procent meer dan een jaar terug.

In bijna 40 procent van de Nederlandse huishoudens staat aankomend weekend een paasontbijt op tafel. Aan deze mensen heeft Q&A gevraagd waar ze de ingrediënten voor het ontbijt verwachten te kopen. Het blijkt dat het grootste gedeelte van het brood, de vleeswaren, de eieren en de kaas in de supers wordt gehaald. Zo’n 38 procent van het brood komt van de bakker en 21 procent van het vlees van de slager.

Andere winkels hebben volgens Q&A minder profijt van de extra bestedingen voor Pasen. Een klein deel van de consumenten gaf wel aan dat zij in het paasweekend een woonboulevard, een tuincentrum of een bouwmarkt willen bezoeken. Aan het onderzoek deden bijna 1800 consumenten mee.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer