Giftenactie voor SVM slaat aan
De eind vorig jaar gestarte giftenactie voor de Stichting Verantwoord Mediagebruik (SVM) heeft inmiddels meer dan 170.000 euro opgeleverd.
De stichting, die de dienstverlening van RDnet heeft overgenomen, verwacht de eerste twee jaar een exploitatietekort. Daarom werden alle RD-abonnees en honderden ondernemers en schoolbesturen aangeschreven om een gift over te maken.
SVM-bestuursvoorzitter H. Vos is blij dat er zo veel mensen uit de gereformeerde gezindte financieel hebben bijgedragen. „Het bedrag dat binnengekomen is, geeft aan dat er voor SVM draagvlak is in onze gezindte. Daar zijn we dankbaar voor.”
Met de giften kan de stichting het exploitatietekort overbruggen. Daarmee is de dienstverlening aan scholen, organisaties en particulieren die verantwoord willen internetten „de komende jaren gegarandeerd.” Vos wil ook de producten verbeteren. „Met name de filtering. Daar zijn forse kosten mee gemoeid.”
De giftenactie wordt begin maart afgesloten. Intussen is SVM gestart met het vermarkten van de producten onder de handelsnaam Kliksafe. In de toekomst zal SVM zich daarom niet meer profileren in de media. Het is de bedoeling dat Kliksafe een begrip wordt in de gereformeerde gezindte.
De SVM nam in oktober vorig jaar RDnet over. Het doel van SVM is het bevorderen van bewust en verantwoord mediagebruik in de gereformeerde gezindte. Het bestuur van de stichting vindt het noodzakelijk dat er met name voor de scholen een verantwoorde internettoegang blijft bestaan.