Economie

De Unie uit zorgen over dienstverlening ABN

AMSTERDAM (ANP). Vakbond De Unie maakt zich zorgen over de dienstverlening van ABN AMRO aan de klant, nu de bank een grote ontslagronde gaat doorvoeren.

14 November 2014 09:40Gewijzigd op 15 November 2020 14:21

„Dat de markt verandert, dat is wel duidelijk. Maar zorgplicht voor de klant betekent ook maatwerk. Daar zijn échte mensen voor nodig, dat los je niet alleen op met software”, stelt Erwin Rog van De Unie in een reactie op de bekendmakingen van vrijdag.

„De klant zal meer via app en internet moeten doen. Er wordt volop ingezet op het virtuele kanaal en dat gaat rechtstreeks ten koste van arbeidsplaatsen”, aldus de vakbondsman.

Hoewel nog niet bekend gemaakt is waar de banen bij ABN AMRO komen te vervallen, is de verwachting dat vooral het kantorennetwerk door deze reorganisatie wordt geraakt.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer