Economie

„Providers schimmig over internetsnelheid”

DEN HAAG (ANP). De meeste internetproviders informeren consumenten nog steeds niet goed vooraf over de internetsnelheid die zij op hun huisadres kunnen verwachten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

6 November 2014 12:17Gewijzigd op 15 November 2020 14:08

Tele2, Online en XS4ALL geven volgens de bond vooraf niet de benodigde informatie. KPN, Solcon, Stipte en Telfort zeggen tijdens het bestelproces wel iets over de internetsnelheid, maar daarvan leggen alleen KPN en Telfort dit ook vast in het contract.

Vorig jaar constateerde de Consumentenbond ook al dat de meeste providers onduidelijk zijn over snelheid van vast internet. Bij een dsl-verbinding is dit extra relevant omdat de internetsnelheid afneemt naarmate de afstand tot de wijkcentrale groter wordt. Dsl-providers communiceren vaak een ‘tot-snelheid’ in plaats van een reële snelheid.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer