Groupon zucht onder ombouw naar e-commerce
CHICAGO (ANP/BLOOMBERG). De ombouw naar een volwaardig e-commercebedrijf die Groupon voor ogen heeft, blijft drukken op de winstgevendheid. Dat blijkt uit de donderdag gepubliceerde resultaten van de onderneming die ooit begon met dagelijkse aanbiedingsmailtjes.
Groupon haalde in het derde kwartaal een winst van 3 dollarcent per aandeel en overtrof daarmee zowel de eigen prognose als de gemiddelde verwachting van analisten. Voor het vierde kwartaal voorspelde het bedrijf echter een winst van 4 dollarcent per aandeel, waar de markt rekende op 7 dollarcent. Bestuursvoorzitter Eric Lefkofsky wil Amazon.com naar de kroon steken door duizenden kortingen aan te bieden op Groupon, maar het publiek draait vooralsnog niet warm voor zijn plannen.
De omzet steeg wel flink, met 27 procent tot 757,1 miljoen dollar. In het vierde kwartaal zal de omzet uitkomen op tussen 875 en 925 miljoen dollar.