Economie

Groupon zucht onder ombouw naar e-commerce

CHICAGO (ANP/BLOOMBERG). De ombouw naar een volwaardig e-commercebedrijf die Groupon voor ogen heeft, blijft drukken op de winstgevendheid. Dat blijkt uit de donderdag gepubliceerde resultaten van de onderneming die ooit begon met dagelijkse aanbiedingsmailtjes.

30 October 2014 21:49Gewijzigd op 15 November 2020 13:59

Groupon haalde in het derde kwartaal een winst van 3 dollarcent per aandeel en overtrof daarmee zowel de eigen prognose als de gemiddelde verwachting van analisten. Voor het vierde kwartaal voorspelde het bedrijf echter een winst van 4 dollarcent per aandeel, waar de markt rekende op 7 dollarcent. Bestuursvoorzitter Eric Lefkofsky wil Amazon.com naar de kroon steken door duizenden kortingen aan te bieden op Groupon, maar het publiek draait vooralsnog niet warm voor zijn plannen.

De omzet steeg wel flink, met 27 procent tot 757,1 miljoen dollar. In het vierde kwartaal zal de omzet uitkomen op tussen 875 en 925 miljoen dollar.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer