Economie

Tuinders promoten consumptie van Nederlandse groenten en fruit

DE LIER. Zeven combinaties van Nederlandse tuinders hebben dinsdag de handen ineengeslagen om de consumptie van groente en fruit van eigen bodem te promoten. De stichting Samen Sterk is een reactie op de importsancties van Rusland.

Redactie economie
13 August 2014 09:46Gewijzigd op 15 November 2020 12:20
beeld ANP
beeld ANP

Partners zijn de bedrijven RedStar, Looije en Greenco –die in tomaten zijn gespecialiseerd– en de groente­telerscoöperaties ZON, Harvest House, DOOR Partners en Van Nature. Ze proberen ook andere telersgroepen mee te krijgen.

Samen Sterk gaf dinsdag het startsein voor een landelijke campagne om „de diversiteit, smaak en kwaliteit” van Nederlandse groente en fruit te promoten. Consumenten worden onder meer via sociale media aangespoord Nederlandse producten te kopen, net zoals dat al werd gedaan door telers in België (met peren) en Polen (appels). Samen Sterk was vanmorgen ruim 4100 keer ”geliked” op Facebook en had een kleine 800 volgers op Twitter.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer