Economie

Kwart meer winst voor H&M

STOCKHOLM (ANP/BLOOMBERG). Hennes & Mauritz (H&M) heeft in het tweede kwartaal een kwart meer winst geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. De stijging is te danken aan de introductie van nieuwe winkelformules en een forse toename van de verkoop via internet. Dat maakte het Zweedse bedrijf woensdag bekend.

18 June 2014 08:53Gewijzigd op 15 November 2020 11:23

H&M, de grootste kledingketen van Europa achter het Spaanse Inditex, boekte een winst van 5,8 miljard Zweedse kroon (bijna 646 miljoen euro). De omzet steeg van 31,6 miljard kroon tot 37,8 miljard kroon. Volgens het bedrijf zijn de verkopen in juni tot dusver ook van een hoog niveau.

Het bedrijf opende begin april zijn eerste winkel in Australië, waar het sindsdien „fantastisch” gaat. Ook de onlineverkopen in Frankrijk, die in maart van start gingen, gaan volgens H&M zeer goed. Het bedrijf wil volgend jaar tien nieuwe onlinemarkten aanboren en herhaalde de doelstelling om dit jaar 375 filialen aan het imperium toe te voegen.

Naar verwachting openen de eerste H&M-winkels in de Filipijnen en India in de herfst van dit jaar hun deuren. Tegelijkertijd worden dan webshops van de keten geopend in Spanje, Italië en China. Ook komt H&M in de herfst met een uitgebreide schoenenlijn.

Naast de algemene H&M-lijn brengt het bedrijf de merken COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home en H&M Sport aan de man.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer