V&D-topman: in 2015 weer winstgevend
AMSTERDAM (ANP). Warenhuisketen V&D hoopt het bedrijf met een nieuwe strategie volgend jaar weer winstgevend te maken. Het concern wil meer klanten trekken door de warenhuizen te vernieuwen en het assortiment uit te breiden met 200 merken. Ook de online-activiteiten van de onderneming moeten meer omzet gaan opleveren.
Dat maakte V&D-directeur Jacob de Jonge donderdag bekend tijdens een presentatie van de eerste vernieuwde V&D in Leiden. De volledig verbouwde winkel is uitgebreid met diensten als onder meer een stomerij, een nagelsalon, een schoenmaker en een ‘charge bar’, waar klanten hun mobieltje kunnen opladen. „Ik heb er het volste vertrouwen in dat we binnen vijf jaar een merk zijn waar consumenten een warm en goed gevoel bij krijgen en en winkel is waar ze graag komen”, aldus De Jonge.
V&D is al jaren verliesgevend en ook dit jaar moet de onderneming naar verwachting een „klein verlies” in de boeken zetten. Hoeveel het verlies over 2013 bedraagt, is nog onbekend.