Economie

„Weinig winkeliers zijn echt onmisbaar”

AMERSFOORT (ANP). Weinig winkeliers zijn voldoende onderscheidend om echt onmisbaar te zijn voor de klant. De meerderheid van de winkeliers is voor de consument uitwisselbaar en gaat daarom een onzekere toekomst tegemoet. Dat concludeert onderzoeksbureau Q&A in zijn jaarlijkse ‘retail ranking’, die donderdag naar buiten is gebracht.

3 April 2014 08:00Gewijzigd op 15 November 2020 09:48

Voor slechts 14 procent van de detailhandelaren geldt dat ze onmisbaar zijn voor de klant. Dat zijn volgens Q&A winkels die mensen „blij maken of in een dagelijkse behoefte voorzien”. Deen, Ikea, Kruidvat, Albert Heijn en Ici Paris XL slagen hier het beste in, zo blijkt uit het onderzoek onder ruim 13.000 Nederlandse consumenten.

Voor 80 procent van de winkeliers geldt dat het niet waarschijnlijk is dat klanten hun eerstvolgende aankoop weer bij hun doen. „Slechts enkele retailers per branche weten klanten echt te binden”, aldus Q&A.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer