„Scholen moeten praten over Marokkanen”
DEN HAAG (ANP). Tweede Kamerlid Ahmed Marcouch (PvdA) en docente Fati Benkaddour roepen docenten op om in de klas gesprekken te voeren over het bestaansrecht van Marokkaans-Nederlandse kinderen in Nederland. Hieraan is grote behoefte, zo blijkt uit de verzoeken die zij krijgen van ouders na de uitingen van PVV-leider Geert Wilders.
Ook kinderen van autochtone ouders vragen waarom hun Marokkaanse vriendjes huilen en bang zijn. Alle ouders moeten bij scholen aandringen op lessen en schoolgesprekken, vinden Marcouch en Benkaddour.
De twee bieden aan om de lessen of schoolgesprekken te begeleiden en om Marokkaanse opinieleiders en kaderfunctionarissen te trainen. Marcouch heeft veel docenten geholpen na de aanslagen op 11 september 2001. Benkaddour heeft een boek geschreven onder de titel Hoe overleef ik Nederland, met 99 ideeën voor Marokkaanse jongeren.