Economie

ING: veel telefoontjes over klantdataplan

AMSTERDAM (ANP). Het plan van ING klanten aanbiedingen te doen van andere bedrijven op basis van hun betalingsgedrag, heeft geleid tot „veel telefoontjes” maar niet tot meer opzeggingen dan normaal. Dat heeft een woordvoerder van ING dinsdagochtend gezegd.

11 March 2014 11:23Gewijzigd op 15 November 2020 09:18

„Het leeft zeker onder de klanten, daar winden wij geen doekjes om. Maar in de meeste gevallen verlopen de gesprekken prettig als wij uitleggen hoe het zit”, aldus de woordvoerder. „Het aantal aanmeldingen en opzeggingen verloopt volgens het gebruikelijke patroon.”

Het plan oogstte maandag wegens de privacygevoeligheid ervan veel kritiek, op sociale media, van de Consumentenbond en de politiek.

Voor ING is dat geen reden om af te zien van het plan, waarbij de bank benadrukt zich aan de privacyregels te zullen houden en niets te zullen doen zonder de expliciete toestemming van de klanten. De bank wil nog dit jaar een proef doen met enkele duizenden klanten.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer