Economie

Bouwbedrijf zet pop in voor veiligheid

ROTTERDAM (ANP). Bouwbedrijf Dura Vermeer zet een pop in om binnen de onderneming het veiligheidsbewustzijn te vergroten. De pop heet Tim, de 6 maanden durende campage heeft als motto ‘ik Tim veilig of ik Tim niet’.

11 February 2014 14:21Gewijzigd op 15 November 2020 08:45

Tim bestaat echt, zegt een woordvoerder van de onderneming dinsdag in een toelichting. De pop is 1,20 meter groot en heeft een eigen Facebookpagina. Daarop en via het interne systeem zijn de avonturen van Tim te volgen.

Het is de bedoeling dat hij met medewerkers meegaat naar bouwplaatsen, maar ook naar bijeenkomsten van bijvoorbeeld brancheorganisatie Bouwend Nederland. Hij zal kritisch „maar altijd positief” verslag doen via tekst en beeldmateriaal van zowel goede als slechte voorbeelden op het gebied van veiligheid. Dat kan dan gaan om het opbouwen van steigers of het dragen van helmen op de bouwplaats, legt de woordvoerder uit.

„Wij hebben voor een pop gekozen als communicatiemiddel vanwege de laagdrempeligheid en de hoge aaibaarheidsfactor”, aldus de woordvoerder. Dura Vermeer denkt bovendien met Tim, dj in zijn vrije tijd, vooral jonge medewerkers aan te spreken.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer