Binnenland

Stichting serviceflats wil advies na kritiek

NEERIJNEN (ANP). Stichting Dienstverlening Serviceflats (SDS) laat een onafhankelijke adviseur de structuur van de organisatie onderzoeken. Ook wil SDS van deze adviseur horen hoe ze beter kan omgaan met klachten van bewoners. Dat meldde SDS dinsdag naar aanleiding van kritiek die vorige week naar buiten kwam. „We willen de bewoners maximale transparantie bieden.”

14 January 2014 12:14Gewijzigd op 15 November 2020 08:11

Platform voor onderzoeksjournalistiek Follow The Money, NCRV’s Altijd Wat en dagblad Trouw meldden vorige week dat bewoners van zeker negen serviceflats SDS uit hun flats willen weren door middel van juridische procedures. SDS zou te hoge kosten in rekening brengen en vastgoedinvesteerders de flats voor te lage prijzen laten opkopen.

SDS spreekt de beschuldigingen tegen. Marit Woltman, lid van de Raad van Bestuur, laat weten: „SDS heeft de afgelopen jaren veelal op verzoek van de bewoners van serviceflats onder andere geholpen met het omlaag brengen van de servicekosten”. SDS beheert ongeveer 90 van de 360 serviceflats in Nederland.

Dat SDS zich zou verrijken ten koste van de (veelal oudere) bewoners, zou ook niet kloppen, aldus Wolters. „SDS heeft de afgelopen 2 jaar verlies geleden.” De organisatie geeft wel toe dat ze duidelijker had moeten zijn over de opslag die zij in rekening brengt bovenop de gasprijs. Ook is er volgens Wolters 4 jaar geleden „een fout gemaakt bij de facturatie”, maar die zou meteen gecorrigeerd zijn.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer