Nieuwe trend voor budgetbruiloft: sponsoring
Ze hadden een budget van vijfduizend euro beschikbaar, terwijl een doorsnee bruiloft in Italië al snel twintigduizend euro kost. Bruidspaar Nicola (31) en Stefania (34) kozen daarom voor een onorthodoxe oplossing: sponsoring.
„Toen we op internet zochten naar een manier om goedkoop te trouwen, stuitten we op dit idee. We zijn toen bedrijven in de omgeving gaan e-mailen”, aldus het bruidspaar vrijdag in De Standaard.
Het stel regelde 27 bedrijven die diensten leveren, gratis of met korting. De visagist, de kapper, de bloemist, de bakker, de kledingverkoper. De bruid schat dat de gesponsorde diensten bij elkaar tenminste 10.000 euro waard zijn.
Het bruidspaar maakt reclame voor de sponsoren op hun Facebookpagina en op hun blog. Op het dorpsplein hebben ze een spandoek opgehangen met logo’s van de sponsoren.
Kapper Alessandro is positief over de gesponsorde bruiloft. „Er wordt over gepraat, er wordt over geschreven in de lokale krant. Dat levert reclame voor mij op. Hoeveel geld dit oplevert, ga ik nog zien. Maar ik ben ervan overtuigd dat wie zaait, zal oogsten.”