Reclame Second Love niet aangepakt
ROTTERDAM. De Reclame Code Commissie heeft de website Second Love per brief laten weten dat ze de klacht van SGP-jongeren tegen een reclamespotje van de site niet in behandeling neemt.
Directeur Erik Drost van Second Love heeft dat donderdag laten weten.
Reden voor de afwijzing is volgens Drost dat de voltallige commissie al in een eerder stadium heeft besloten dat het Second Love vrijstaat reclame te maken voor haar dienstverlening en dat de reclame-uiting niet in strijd is met het Burgerlijk Wetboek.
SGP-jongeren diende vorige week een klacht in bij de Reclame Code Commissie omdat Second Love „doelbewust stookt in goede huwelijken.” Deze site roept mensen die getrouwd zijn op om de vaste partner te bedriegen door vreemd te gaan, aldus SGP-jongeren.
De organisatie vindt de radiocommercial van Second Love „in strijd met het fatsoen en met de wet.” Ook draagt de reclame-uiting bij „aan een verzwakking van maatschappelijke banden.”
Staatsecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) weigerde onlangs ook al de reclame van Second Love te veroordelen. „Wij voelen ons gesterkt dat onze mening nu indirect ondersteuning krijgt van de Reclame Code Commissie”, aldus Drost.
In een reactie laat SGP-jongeren weten de beslissing van de Reclame Code Commissie te betreuren. „De formalistische opstelling van de commissie laat burgers met terechte zorgen in de kou staan”, aldus een verklaring.
„Wanneer zelfs het stoken in goede huwelijken niet meer in strijd is met de goede smaak en het fatsoen, wat dan nog wel?”, zo vraagt de politiek voorzitter van SGP-jongeren, Martin de Jong, zich af.