Binnenland

Storing ING opgelost

AMSTERDAM (ANP) – De problemen met internet- en mobielbankieren van ING zijn weer opgelost. Dat heeft een woordvoerster van de bank dinsdag laten weten.

9 April 2013 12:41Gewijzigd op 15 November 2020 02:56

„Mijn ING, de mobiel Bankieren App en iDeal zijn weer volledig beschikbaar”, aldus de zegsvrouw. De storing heeft volgens de bank in totaal 1,5 uur geduurd. Klanten hadden door het euvel problemen met inloggen; geld opnemen bij automaten en pinnen in winkels was wel mogelijk.

Volgens ING werd de storing niet veroorzaakt door een cyberaanval, zoals dat vorige week het geval was. „Na de incidenten van vorige week worden verbetermaatregelen uitgevoerd om problemen in de dienstverlening voor de toekomst te voorkomen. Een van de maatregelen heeft vanmorgen geleid tot een tijdelijke storing in het netwerk. Wij bieden onze excuses voor het ongemak”, aldus de woordvoerster.

Klanten van de bank hebben de afgelopen tijd herhaaldelijk te maken gehad met technische storingen. Vorige week werd het internetbankieren platgelegd, nadat cybercriminelen de site bestookten met dataverkeer. ING doet hier aangifte van. Het Openbaar Ministerie begint een strafrechtelijk onderzoek, dat wordt uitgevoerd door het team High Tech Crime van de politie onder gezag van het landelijk parket.

Naast de cyberaanval bleken afgelopen week ook de saldo’s en bij- en afschrijvingen van ING-klanten niet te kloppen. Sommige klanten konden hun boodschappen niet meer betalen omdat er geen geld meer op hun rekening stond.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer