Binnenland

UWV stuurt specificaties per post

RIJSWIJK (ANP) – Omdat het onderdeel ‘Mijn UWV’ op de website van de uitkeringsinstantie nog altijd plat ligt, krijgen klanten hun betalingsspecificaties deze maand per post. De problemen duren nu al bijna een week en het is niet te zeggen wanneer het onderdeel weer bereikbaar is, aldus een woordvoerder.

15 January 2013 15:41Gewijzigd op 15 November 2020 01:20

Klanten kunnen nog wel telefonisch contact opnemen met het UWV, het callcenter is ook ’s avonds open om mensen te helpen. „We zullen mensen in ieder geval niet korten op hun uitkering als dingen niet zijn doorgegeven. Dat geldt totdat het probleem is opgelost”, aldus de woordvoerder.

Via de bewuste webpagina kunnen mensen onder meer hun persoonsgegevens wijzigen en hun aanvraag voor een WW-uitkering volgen. Dagelijks maken ongeveer 18.000 mensen er gebruik van. De betalingsspecificaties zijn een soort loonstrookjes voor uitkeringsgerechtigden, met daarop een financieel overzicht voor de bewuste maand.

De storing is erg hardnekkig, zo laat de woordvoerder weten. „Het begon met een update om de performance te verbeteren. Die zorgde er echter voor dat het hele systeem achter Mijn UWV platligt en opnieuw opgebouwd moet worden.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer