Economie

Advertentie-inkomsten licht gedaald

DIEMEN (ANP) – Bedrijven hebben in de eerste helft van dit jaar 1,2 procent minder uitgegeven aan advertenties. De mediabestedingen daalden tot 1,93 miljard euro. Vrijwel alle mediumtypen zagen de advertentie-inkomsten afnemen. Alleen internet en adverteren in de buitenlucht lieten een flinke plus zien. Dat blijkt uit cijfers die marktonderzoeker Nielsen woensdag bekend heeft gemaakt.

10 October 2012 10:47Gewijzigd op 14 November 2020 23:38

De daling was vooral het gevolg van de economische laagconjunctuur. Veel bedrijven houden de hand op de knip. Dat heeft ook gevolgen voor de mediabudgetten. Televisie zag de advertentie-inkomsten met 3,5 procent dalen. Bij de dagbladen bedroeg de achteruitgang bijna 12 procent.

Internet heeft geen last van de crisis. De bestedingen op dit medium namen in de eerste 6 maanden van dit jaar met 14,3 procent toe. Ook adverteren in de buitenlucht groeide: met bijna 8 procent.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer