Consument

„Rabobank keert niet altijd uit na fraude”

HILVERSUM (ANP) – De Rabobank stelt klanten die slachtoffer worden van internetfraude niet automatisch schadeloos. Dat meldt het consumentenprogramma Kassa.

15 September 2012 19:51Gewijzigd op 14 November 2020 23:11
Rabobank. Foto ANP
Rabobank. Foto ANP

Andere banken doen dat wel en de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft eerder ook al gezegd dat klanten in de regel schadeloos worden gesteld, tenzij iemand onvoorzichtig of nalatig is geweest.

Het programma liet een aantal gedupeerde klanten aan het woord. Zij hadden zelf aan nep-bankmedewerkers codes doorgegeven. Een woordvoerster van de Rabobank zei in de uitzending dat klanten zelf verantwoordelijk zijn voor het bewaken van hun codes. „Wij betalen mensen graag uit, maar dan moeten mensen wel zorgvuldig zijn omgegaan met hun gegevens”, stelde Naomi Bisschop van de Rabobank.

Een woordvoerder van de NVB zei in de uitzending dat het lastig is om over individuele gevallen te oordelen. „De termen onvoorzichtig en nalatig verschillen per geval, per klant en per bank.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer