Economie

„BKR moet opener worden”

DEN HAAG (ANP) – Cliënten van het Bureau Krediet Registratie (BKR) moeten makkelijker hun eigen dossier kunnen inzien en eventueel corrigeren. Sylvester Eijffinger, de nieuwe voorzitter van het BKR, heeft dat gezegd in een interview met de kranten van de GPD (Geassocieerde Persdiensten) van zaterdag.

25 August 2012 08:38Gewijzigd op 14 November 2020 22:49

Het BKR houdt elektronisch alle kredieten bij, zodat banken, hypotheekverstrekkers en dergelijke iemands kredietwaardigheid kunnen nagaan.

Op dit moment is het voor cliënten niet zo makkelijk om inzage in hun dossier bij het BKR te krijgen. Ze moeten een schriftelijk verzoek indienen, vergezeld van een kopie van hun legitimatiebewijs, en er moet ook voor betaald worden. Eijffinger wil meer openheid.

De schuldenproblematiek ziet de Tilburgse econoom als een groot probleem. „Twintigers, dertigers, een hele generatie zit tot aan zijn nek in de schulden. Banken hebben voor de crisis te makkelijk krediet verstrekt en nu doen ze te moeilijk.”

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer