Binnenland

Ombudsman in bres voor vliegtuigpassagiers

DEN HAAG (AN) – Vliegtuigpassagiers dringen vaak vergeefs aan op de compensatie waar ze recht op hebben bij vertraging of annulering van hun vlucht. De Inspectie Leefomgeving & Transport (ILT) van het ministerie van Infrastructuur & Milieu treedt onvoldoende op om te zorgen dat de reizigers hun geld krijgen. De Nationale ombudsman heeft dat vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven. Hij dringt er bij de Kamer op aan te zorgen dat de passagiers hun recht wel krijgen.

22 June 2012 10:31Gewijzigd op 14 November 2020 21:44

Volgens een uitspraak van het Europees Hof van Justitie kunnen vliegtuigpassagiers bij een vertraging van minimaal 3 uur aanspraak maken op een financiële tegemoetkoming. De ILT, die onder verantwoordelijkheid valt van staatssecretaris Joop Atsma, moet zorgen voor de handhaving. Maar volgens de Nationale ombudsman gebeurt dat onvoldoende.

RD.nl in uw mailbox?

Ontvang onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.

Hebt u een taalfout gezien? Mail naar redactie@rd.nl

Home

Krant

Media

Puzzels

Meer